Odpowiedzi

2009-12-25T18:23:31+01:00
Pole trapezu: 1/2*h*(a+b)
h trapezu= 2√2
podstawa krótsza= 2√2
dłuższa podstawa= 4√2

Pole: 1/2* 2√2*6√2= √2*6√2= 12cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T18:40:59+01:00
a=4cm
a√2=4√2cm
x√2=4cm
x=2√2 4cm=x√2|:√2
4/√2=x
(4*√2)/(√2*√2)=x
(4√2)/2=x
2√2=x

P=((a+b)*h)/2=((2√2+4√2)*2√2)/2=(6√2*2√2)/2=(12√4)/2=6∙2=12cm

jeśli chcesz rysunek pomocniczy do tego to napisz to ci zrobię;))