Odpowiedzi

2009-12-25T18:29:07+01:00
1:3 policzyłam po kratkach
1-efc
3-aef
nie wiem jak to można inaczej zrobić
co do rysunku zrobiłam kwadrat o wymiarach 2*2cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T22:38:41+01:00
Dany jest kwadrat ABCD .Punkty E i F są środkami boków odpowiednio BC i CD kwadratu.Wyznacz stosunek pola trójkąta EFC do pola trójkąta AEF.
AB=a
EC=FC=1/2 a
PΔECF=1/2 * 1/2 a *1/2 a=1/8 a²
PΔAEF=PABEF- (PΔABE+PΔADF)

PABEF=PABCD-PΔECF
PABEF=a² - 1/8 a²= 7/8 a²

PΔABE=PΔADF=1/2 * a *1/2 a=1/4a²

PΔAEF=7/8 a²- 2 * 1/4 a²
PΔAEF=7/8 a²-2/4 a²
PΔAEF=7/8 a²- 4/8 a²
PΔAEF=3/8 a²

PΔECF/PΔAEF= 1/8 a² : 3/8 a²=1/3