Zad 1 Podstawy trapezu mają długości 3 cm i 11 cm , pole wynosi 56cm2. oblicz wysokość tego trapezu.
zad 2
W trapezie równaromiennym ramiona mają długość 7 cm , a wysokość 4 cm. Pole trapezu wynosi 50 cm2. jaki jest obwód tego trapezu .
zad 3
Czy trójkąt w którym każdy bok ma długość większa od 1 m , może mieć pole 1cm2


z góry dzięki tylko proszę z obliczeniami

3

Odpowiedzi

2009-12-25T19:05:18+01:00
Zad. 1.
a=3
b=11
P=½(a+b)h
P=56 [cm²]
½(a+b)h=56
½(3+11)h=56
½*14h=56
7h=56 /:7
h=8
Odp. Wysokosc wynosi 8 cm.

zad. 2.
P=½(a+b)h
P=50 [cm²]
h=4
½(a+b)4=50
2(a+b)=50 /:2
a+b=25
L=a+b+2*7
L=25+14
L=39
Odp. Obwod trapezu wynosi 39cm.

Zad. 3.
nie moze.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T19:35:52+01:00
Zad.1
56×2=112
3+11 rowna sie 14
112÷14 rowna 8
h rowna sie 8
zad.2
50×2 rowna sie 100
100÷4 rowna sie 25
obwod
25plus2×7 rowna sie 39 cm2
zad3
nie nie moze
jak mozna to please o naj
1 5 1
2009-12-25T20:28:22+01:00
P=[(a+b)*h]/2 a,b-podstawy h-wysokość

zad 1 Podstawy trapezu mają długości 3 cm i 11 cm , pole wynosi 56cm2. oblicz wysokość tego trapezu.

56cm2=(14cm*h)/2
2*56cm2=14cm*h
112cm2/14cm=h
h=8cm

zad 2
W trapezie równaromiennym ramiona mają długość 7 cm , a wysokość 4 cm. Pole trapezu wynosi 50 cm2. jaki jest obwód tego trapezu .

P=[(a+b)*h]/2
2P=(a+b)*h
(a+b)=2P/h
(A+B)=(2*50)/4=25

obw=(a+b)+2*7=25+14=39

zad 3
Czy trójkąt w którym każdy bok ma długość większa od 1 m , może mieć pole 1cm2


Jeżeli boki mają długość większą od 1 metra to pole na pewno będzie większe od 1 centymetra kwadratowego.