Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T19:50:15+01:00
15x+23y+10=0
3x+4y+2=0

15x+23y= -10
3x+4y= -2 */(-5)

15x+23y= -10
-15x-20y= 10

3y=0 /:3
y=0

15x+23y= -10
y=0

15x+23*0=-10
y=0

15x+0=-10
y=0

15x= -10 /:(15)
y=0

x= -10/15
y=0
•••••••••••••••••
18x-21y=3
24x-15y=7 /*(-1,4)

18x-21y=3
-33,6x+21y= -9,8

-15,6x= -6,8 /:(-15,6)
x=0,44

18x-21y=3
x=0,44

18*0,44-21y=3
x=0,44

7,92-21y=3
x=0,44

-21y=3-7,92
x=0,44

-21y=-4,92 /:(-21)
x=0,44

y=0,24
x=0,44








2009-12-25T19:54:18+01:00
15x+23y+10=0 /*3
3x+4y+2=0 /*(-15)

45x+69y+30=0
+ -45x-60y-30=0
____________________

9y=0 /:9
y=0

y=0
15x+23*0+10=0

y=0
15x=-10 / : 15

y=0
x= - 10/15 - w ułamku dziesięć piętnastych

Sprawdzenie:
15*-10/15+23*0+10= - 10 +0+10= 0


Z drugim mi coś nie wyszło ...
2009-12-25T20:18:22+01:00
15x+23y+10=0
3x+4y+2=0 | *(-5)

15x+23y+10=0
-15x-20y-10=0

3y=0
y=0

y=0
3x+4y+2=0

y=0
3x+2=0

x=-2/3
y=0


18x-21y=3 | :3
24x-15y=7

6x-7y=1 | *(-4)
24x-15y=7

-24x+28y=-4
24x-15y=7

13y=3 | :13
y=3/13

y=3/13
6x-7y=1

y=3/13
6x-21/13=1

y=3/13
6x=2 8/13

y=3/13
x=34/13 * 1/6

y=3/13
x=34/78

y=3/13
x=17/39