Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-25T20:56:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T21:21:16+01:00
1) zachowanie przez Spartan nie jednego lecz dwóch dziedzicznych dowódców armii, których sami nazywali królami.
2) nie działali jak typowi monarchowie, ale raczej jak przywódcy oligarchicznych instytucji kierujących spartańską polis.
3) w czasie wypraw wojennych armią dowodzić może tylko jeden król
4) rada składająca się z pięciu corocznie wybieranych "nadzorców" (eforoi)
5) znaCZNA WŁADZA SĄDOWNICZA