Odpowiedzi

2009-12-25T20:58:33+01:00
Moim zdaniem nawet niewielki procent bezrobocia w gospodarce jest nie korzystny ponieważ każdy człowiek jest potrzebny do pracy ma swoją określoną funkcje którą wykonuje. Brak pracowników grozi upadnięciem całego systemu gospodarczego.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T20:59:47+01:00
Trudno powiedzieć, czy bezrobocie jest w jakimś stopniu dobre dla gospodarki. Lepiej jest wtedy, gdy każdy ma pracę. Trudne jest jednak to, aby wszyscy mieli stałą prace,bo nawet niewielkie bezrobocie jest stałą cechą gospodarki wolnorynkowej ­wynika z ruchliwości ludzi, którzy np. sami rezygnują z pracy, poszukując bardziej opłacalnego czy ciekawego zajęcia albo zmieniając miejsce zamieszkania. Znacznie groźniejsze jest bezrobocie wysokie (powyżej 10%), będące poważnym problemem społecznym, któremu państwo stara się zaradzić, prowadząc odpowiednią politykę (np. finansując kursy, na których bezrobotni mogą zdobyć nowe kwalifikacje).
Czyli wychodzi na to że bezrobocie ok 5% jest lepsze.
2 5 2