Odpowiedzi

2009-12-25T22:09:48+01:00
A₁=6
a₅=11
a₅=a₁+4r
11=6+4r
4r=11-6
4r=5 /:4
4=5/4

a₉ = a₁+8r
a₉ = 6+8*5/4
a₉ = 6+10
a₉ = 16
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T22:17:25+01:00
A1=6 a5=a1+4r a ponieważ a5=11 to podstawiam za a1=6 i obliczam r czyli różnice
6+4r=11
4r=11-6/:4
r=5/4 podstawiam pod wzór że a9=a1+8r
a9=6+8 razy 5/4 skracam 4 z 8
a9=6+10
a9=16
tamto zadanie co masz rozwiazane jest błedne bo jak mozna wziąść za roznice 1
Pozdrawiam serdecznie jakby cos prosze o kontakt