Odpowiedzi

2009-12-25T21:17:42+01:00
W 1789 r. społeczeństwo Francji zbuntowało się przeciwko absolutnej władzy króla oraz przywilejom szlachty i duchowieństw. Dnia 14 lipca lud paryski zdbył szturmem Bastylie,twierdzę będącą symbolem starego porządku.Tym samym rozpoczęła się rewolucja czyli gwałtowne przemiany która doprowadziła do całkowitego przekształcenia ustroju państwa i społeczeństwa francuskiego.

Myślę że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T21:52:12+01:00
Przyczyny:
1. Król utrzymywał dwór za ok 1/3 budżetu państwa,
2. Mieszczanie i chłopi nie mieli takich praw jak szlachcice i duchowni (np.Szlachcic, nawet biedny, miał pierwszą ławkę w kościele)
3. Francja ostatnio przeżyła okres głodu, a król jeszcze chciał podwyższyć podatki,
4. Armia była utrzymywana za następne 1/3,
5. Stan trzeci ogłosił przejecie władzy w państwie
Przebieg:
1. Zburzenie bastylii,
2. Gilotynowanie szlachty i zamożnych duchownych,
3. Rządy terroru Maksymiliana Robespierre,
Skutki:
1. Wojna Francji z Prusami i Austrią,
2. Próba zastąpienia katolicyzmu inna religia,
3. Bunt ludności przywiązanej do swojej religii,
3. Zamach na Maksymiliana Robespierre (skuteczny),
4. Koniec terroru,
5. Państwa europejskie zaczynają dbać o społeczeństwo

2 3 2