Odpowiedzi

2009-12-26T11:27:34+01:00
Zad. 27
1/2³ * x + 1/2² + 10 = x
x = 16 km
zad. 28
a-35 b-0,6 c-4,2
d-99 e-130 f-70
g-20 h-1,6 i-0,03
zad. 30
a-8 b-1/4
c-1 d-0,4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T13:21:02+01:00
Zad. 28
a) √25×49= √1225=35
b) √0,25×144=√36=6
c) √0,36×49=√17,64=4,2
d) √8100 ×1,21= √9801=99
e) √169:0,01= √16900=130
f) √0,49×25×40= √4900= 70
g) ³√125×64=³√8000=20
h) ³√0,064×8= ³√0,512= 0,8
i) ³√0,064×8= ³√0,000027= 0,03

Zad.29
a) √676= √4×169= 2√169= 2√13×13= 2×13= 26
b) √256= √4×64= 2√64= 2√8×8= 2×8= 16
c) √2704= √16×169= 4√13×13= 4×13= 52
d) √1296= √4×324= 2√324= 2√18×18= 2×18= 36
e) √2916= √4×729= 2√729= 2√27×27= 2×27=54
f) ³√512= ³√8×64= 2 ³√64= 2 ³√4×4×4= 2×4= 8
g) ³√1728 = ³√8×216= 2 ³√6×6×6= 2×6= 12

Zad. 30
a) √2 × √32= √64= 8
b) √½ × √⅛ = √1/16= 1/4
c) √5 × √0,2= √1= 1
d) ³√0,16 × ³√0,4= ³√0,064= 0,4
e) √0,75 × √3= √2,25= 1,5
f) √3,6 × √0,9= √3,24= 1,8
g) ³√ 0,2 : ³√0,0016= ³√125= 5
h) ³√810: ³√0,03= ³√27000= 30

2009-12-26T14:48:59+01:00