Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T13:10:01+01:00

Najpierw obliczam z kąta rozwartego bo to łatwiej i potrzebne

25²+h²=30²
625+h²=900
h²=900-625
h²=275
h=√275
h=5√11 cm

H- szukana wys.
1/2 * 50 * 5√11 = 1/2 * 30 * H
250√11=30 H
H=25√11/3
H=27,64 cm

CHYBA COS POMOGLAM ;pp
Pozdrawiam :*
1 5 1
2009-12-26T14:07:36+01:00
A = 50 cm
b = 30 cm
h - wysokość opuszczona na bok a
H - wysokość opuszczona na bok b (szukana)

wysokość podzieliła trójkąt rozwartokątny na dwa trójkąty prostokątne

skorzystamy z tw. Pitagorasa
h² + (½a)² = b²

h² + 25² = 30²
h² + 625 = 900
h² = 900 - 625
h² = 275
h = √275
h = 5√11 cm

Pole trójkąta jest stałe niezależnie z których długości jest liczona

P = ½ah = ½bH

½ * 50 * 5√11 = ½ * 30 * H |*2
30H = 250√11 |:30
H = 8⅓√11 = 27,64 cm

1 5 1
2009-12-26T15:31:45+01:00
X- wysokość poprowadzona z wierzchołka kąta rozwartego

25² + x² = 30²
625 + x² = 900
x² - 900 - 625
x = √275
x = 5√11

y - wysokość poprowadzona z wierzchołka trójkąta ostrokątnego

25 * 5√11 = 15 * y
y = 25 * 5√11 : 15
y = 26,638 ≈ 27,64

Jeżeli chodzi o załącznik to chciałam wyciągnąć trójkąty w Pitagorasie, niestety jakiś błąd wyskakiwał z obrazami i musiałam zrobić w wordzie... W razie problemów pisz na pw