Odpowiedzi

2009-12-26T12:50:39+01:00
Pole:
πr² - mnożysz liczbę pi przez kwadrat promienia tego koła, np.: gdy koło ma promień 5cm, to pole = (π5²)cm² = 25π cm²

obwód
2πr - mnożysz promień przez dwa, a następnie przez liczbę pi, np:
gdy koło ma promień 5cm, to obwód = (2*5*π) cm = 10π cm
2009-12-26T12:51:02+01:00
Wzor na pole koła to P=(pi)*R^

^ k kwadrat
R to srednica kola podzielona na 2 czyli mierzysz ile kolo ma cm w srodku i dzielisz przez 2

pi= 3.14

podkładasz pod wzór i liczysz

obwód to

L=2(pi)R

wyjasnienia symboli masz u góry tez podstawiasz pod wzór i liczysz np. kalkulatorem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T18:17:44+01:00
Wzor na pole koła to P=(pi)*R^

^ k kwadrat
R to srednica kola podzielona na 2 czyli mierzysz ile kolo ma cm w srodku i dzielisz przez 2

pi= 3.14

podkładasz pod wzór i liczysz

obwód to

L=2(pi)R

wyjasnienia symboli masz u góry tez podstawiasz pod wzór i liczysz np. kalkulatorem