Odpowiedzi

2009-12-26T12:59:31+01:00
Pole trapezu jest równe 40 cm². Wysokość ma 5 cm. Oblicz sumę długości podstaw trapezu. Podaj przykład, jakie mogą być długości podstaw takiego trapezu.

P=0,5*h*(a+b)
40cm²=0,5*5*(a+b)
40cm²=2,5cm*(a+b)
a+b=16

przykłady:
10 i 6
5 i 11
4 i 12
3 3 3
2009-12-26T13:00:40+01:00
P=40cm²
h=5cm
P=1/2(a+b)*h
40=1/2(a+b)*5
80=5(a+b)
(a+b)=16
Boki moga miec dlugosc:
8 i 8 cm /wtedy jest to prostokat/
9 i 7 cm
10 i 6 cm
itd. (...)
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T13:03:18+01:00
P = a + b * h / 2
P = 40cm (kwadratowych)
a = ?
b =?
h = 5cm
80cm : 5 = 16cm

Suma długości podstaw wynosi 16cm.
Przykłady:
7 + 9
6 + 10
5 + 11
12 + 4
13 + 3
14 + 2
9 4 9