Odpowiedzi

2009-12-26T13:38:15+01:00
Choroby układu pokarmowego

* Bębnica
* Biegunka
* Celiakia
* Cholera
* Choroba glutenowa
* Choroba Leśniowskiego i Crohna
* Czkawka
* Kamica żółciowa
* Katar żołądka
* Kolka jelitowa
* Kolka niemowlęca
* Krwioplucie
* Marskość wątroby
* Nieżyt żołądka
* Nudności
* Odbijanie
* Ostre zapalenie pęcherzyka żółciowego
* Plucie krwią
* Polipy jelita
* Polipy przewodu pokarmowego
* Przewlekłe zapalenie pęcherzyka żółciowego
* Pyrosis
* Rak jelita grubego
* Rak przełyku
* Rak żołądka
* Ropień wątroby
* Toksyczne zapalenie jelit
* Wrzody żołądka i dwunastnicy
* Wrzodziejące zapalenie jelita grubego
* Wymioty
* Wzdęcia brzucha
* Zapalenie jelit
* Zapalenie końcowego odcinka jelita cienkiego
* Zapalenie otrzewnej
* Zapalenie trzustki
* Zapalenie żołądka i dwunastnicy
* Zgaga

Zpobieganie:
Unikanie wielu chorób związanych z układem pokarmowym wiąże się bezpośrednio z :
- racjonalną dietą spożywczą ,
- regularnym spożywaniem i odpowiednim przygotowaniem posiłków codziennych ,
- unikaniem stresów oraz wielu innych czynników wpływających na prawidłowe funkcjonowanie organizmu ludzkiego. Świadome i konsekwentne postępowanie wg wyżej wymienionych wskazówek jest warunkiem zapobiegania wielu chorób układu pokarmowego.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T13:40:47+01:00
Zapobieganie:
-stosowanie odpowiedniej diety
-jedzenie świeżych produktów co do których stanu przydatności do spożycia nie mamy wątpliwości
-higiena układu pokarmowego
-wolne/dokładne przeżuwanie/spożywanie pokarmów
-nie jedzenie zbyt gorących lub zbyt zimnych potraw
-unikanie stresu
-regularne posiłki

Choroby:
-przełyku: zapalenie przełyku, żylaki przełyku, rak przełyku;
-żołądka :zapalenie błony śluzowej żołądka, choroba wrzodowa żołądka, rak żołądka;
-dwunastnicy: choroba wrzodowa dwunastnicy;
-jelit: ostre zapalenie jelit, przewlekłe zapalenie jelit, wrzodziejące zapalenie
-jelita grubego, rak jelita grubego
-wątroby i dróg żółciowych: wirusowe zapalenie wątroby, marskość wątroby, kamica żółciowa, zapalenie pęcherzyka żółciowego;
-trzustki: ostre zapalenie trzustki, przewlekłe zapalenie trzustki, rak trzustki;
choroby pasożytnicze: lambria jelitowa, tasiemce, włośnica, owsica, glistnica.

16 3 16
2009-12-26T14:20:32+01:00
-żółtaczka
-tyfus
-salmonella


13 4 13