Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T14:08:37+01:00
16kartkowy zeszyt=y=5+x
32kartkowy zeszyt=x=y-5
60kartkowy zeszyt=z=(5+x)+x
1220kartek=[16*(5+x)]+x*32+[(x+5+x)*60]

[16*(5+x)]+x*32+[(x+5+x)*60]=80+16x+32x+60x+300+60x=380+168x

380+168x=1220
168x=1220-380
168x=840|:168
x=5

y=5+x=5+5=10
x=y-5=10-5=5
z=(5+x)+x=(5+5)+5=15

Odp.Marzena kupiła 10 notesów 16-kartkowych, 5 notesów 32-kartkowych i 15 notesów 60-kartkowych.
---------------------------------------------
ja tam sobie po oznaczałam literkami zeszyty jak bys czegos nie wiedzial to pisz;)) i daj naj jak mozesz;DD
4 5 4
2009-12-26T14:18:10+01:00
X-> notesy 60 kartkowe
y-> notesy 32 kartkowe
z-> notesy 16 kartkowe

z=y+5
x=y+z=> x=y+y+5=2y+5( podstawiamy z 1 równania za z )
60x+32y+16z=1220

za z podstawiamy y+5 a za x=2 y+5 do 3 równania:

60(2y+5)+32y+16(y+5)=1220
120y+300+32y+16y+80=1220
168y=1220-300-80
168y=840/168
y=5

x=2y+5=> x=10+5=15
z=y+5=> z=10

x=15
y=5
z=10
1 5 1
2009-12-26T14:27:13+01:00
X - notesy 32 kartkowe
x + 5 - notesy 16 kartkowe
x + x + 5 = 2x + 5 - notesy 60 kartkowe
32x - ilość kartek w notesach 32 kartkowym
16(x + 5) - ilość kartek w notesach 16 kartkowym
60(2x + 5) - ilość kartek w notesach 60 kartkowych
1220 - wszystkie kartki

32x + 16(x + 5) + 60 (2x + 5) = 1220
32x + 16x + 80 + 120x + 300 = 1220
168x = 1220 - 300 - 80
168x = 840 |:168
x = 5
x + 5 = 10
2x + 5 = 15

32 kart. x = 5
16 kart. x + 5 = 10
60 kart. 2x + 5 = 15