Odpowiedzi

2009-12-26T14:20:12+01:00
Obliczenia:

a) 9/16 *(16/9)-1:(-5/2)= 1+2/5=7/5

b)[0,5*2+ 1/9:1/36]/5^(-1)= [1+4]*5=25

c)[(9/4)^(-5)*(1/9)^(-5)*(2)^(-5)]/(-1/4)^5:(-1/4)^5]:(-2)^4=

[(1/4)^5*(1/2)^5]:(-2)^4=

(1/8)^5*(-1/2)^4=(-1/4)^19

d){[1+ (2/22+5/22)*22]/7)*(-5/2)³=

[ 1+1]*(-125/8)=2*(-125/8)=-125/4=-31 1/4
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T14:30:00+01:00
A) 9/16 * 16/9 -1 : (-5/2) = 1 - 2/5 = 3/5


c) 32/1 : 16 = 32 : 16 = 2


b) -0.25 + 4/ 0,2 = 3,75 / 0,2 =18,75


d) [1+ 7/7] : (-125/8) = 2 * (-8/125) = -16/125