Geneza powstania pieśni "Mazurka Dąbrowskiego" (kiedy, gdzie, w jakich okolicznościach)

PILNE ;D
Tylko proszę o krótkie streszczenie tego a nie na nie wiadomo ile napisane raczej skopiowane !!!
To ma być w kilku zdaniach napisana i streszczona ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T14:34:10+01:00
Mazurek Dąbrowskiego, czyli pieśń Legionów Polskich we Włoszech oraz nasz hymn Narodowy "narodził" się podczas pobytu Józefa Wybickiego we włoskim miasteczku. Pomysł narodził się, gdy autor słów usłyszał melodię mazura ludowego, którego nucił przechodzący żołnierz. Napisanie słów przez wybickiego datuję się na lipiec 1797 roku (chyba 17-19 nie pamiętam dokładnie a nie chce mi się sprawdzać). Melodia jest nieznanego źródła (wiadomo tylko ze to mazur). Oficjalnie mazurek Dąbrowskiego został hymnem polski od 26 lutego 1927 roku.

pozdrawiam:) (to ci chyba wystarczy)
34 2 34
2009-12-26T14:36:45+01:00
Pierwotnie, jako Pieśń Legionów Polskich we Włoszech, został napisany przez Józefa Wybickiego w 1797 roku w Reggio(Włochy).
Pierwszy raz została wykonana publicznie 20 lipca 1797 roku.
18 2 18