Podróżnicy stwierdzili, że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy wystarczą im na 10 dni. oblicz na ile dni starczą im te zapasy, jesli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o 1/6. Zapisz obliczenia.


Bardzo pilne!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T16:10:09+01:00
X-10 dni
5/6x=x

2x=10*5/6x
2x=50/6=8,334

100: 8,33=12dni

Odp. Wtedy starczy im na 12 dni.
1 5 1
2009-12-26T16:13:03+01:00

1-1/6=5/6
10/6=1,66
1,66*5=8,33
100:8,33=12
starczy na 12 dni :)
1 3 1