Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T16:25:12+01:00
Przyczyny rozwoju próchnicy:

1. bakterie
2. cukry
3. podatność zębów
4. czas
Głównymi bakteriami odpowiedzialnymi za rozwój próchnicy są paciorkowce. Bakterie te są zdolne do zainicjowania procesu próchnicowego, poprzez wytwarzanie kwasów w wyniku metabolizowania cukrów (głównie kwas mlekowy).
2009-12-26T16:26:39+01:00

* bakterie płytki nazębnej;
* cukry obecne w jamie ustnej;
* podatność zęba;
* czas.