Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T19:19:56+01:00
Przekrój osiowy stoźka jest trójkontem równobocznym o boku długości 8cm.oblicz objętośc i pole powierzchni całkowitej stożka
a=8cm
r=½a
r=½*8=4cm
h=a√3/2
h=8√3/2
h=4√3 cm

V=⅓Pp*h
V=⅓πr²*h
V=⅓π4²*4√3
V=64π√3/3 cm³

Pc=Pp+Pb
Pc=πr²+πrl
l=a
Pc=π4²+π4*8
Pc=π16+π32
Pc=48π cm²
19 4 19
2009-12-26T19:24:14+01:00
V=⅓πr²H
r=4cm
H²+r²=l²
l=8cm
H²=l²-r²
H=√48=4√3
V=⅓×16×4√3=64√3/3cm³
P=πr²+πrl
P=π×16+π×4×8
P=16π+32π=48πcm²
5 1 5
2009-12-26T19:29:21+01:00
Przekrój osiowy stożka jest trójkątem równobocznym o boku długości 8cm. Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej stożka

2r=8cm
r=½*8=4cm
h-wys troj rown
h=a√3/2
a=2r=8cm
h=8√3/2
h=4√3 cm
V- objętość
V=⅓πr²*h
V=⅓π4²*4√3
V=64π√3/3 cm³
Pc-pole powierzchni całkowitej stożka
Pc=πr²+πrl
l-tworzaca
l=a=8cm
Pc=π4²+π4*8
Pc=16π+32π
Pc=48πcm²
4 1 4