Odpowiedzi

2009-12-26T19:28:21+01:00
Saga- jest to określenie książek które są najczęściej o tematyce romantycznej do takich terminów zaliczamy np książkę Saga ludzie lodu.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T19:29:37+01:00
Saga
1. «staroskandynawska opowieść o wielkich rodach, bohaterach i władcach»
2. «wielotomowa powieść lub serial filmowy przedstawiające dzieje jakiejś rodziny lub bohatera»
• sagowy
2 5 2
2009-12-26T20:24:31+01:00
To
staroskandynawskie dzieła epickie o bohaterach i rodach - podróżach Wikingów, migracji na Islandię. Pierwotnie były przekazywane ustnie, później (XIII - XIV w.) spisane na Islandii w języku staronordyjskim (wyjątkiem jest datowana na XII wiek Saga o Gotlandczykach, spisana w języku starogotlandzkim).






obecnie:
Obecnie sagą nazywamy również utwór epicki opisujący losy rodziny, lub pojedynczego bohatera.


mysle ze pomogłam;]jak sie podoba to daj najlepsza odpowiedz:]
pzdr
20 4 20