W chwili gdy pojazd pierwszy jadący ruchem jednostajnym z szybkością v=20m/s przejeżdżał obok drugiego pojazdu, ten wystartowal ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem a=2m/s w pogoni za nim.Oblicz:
1)W jakiej odleglosci od startu drugi pojazd dogonil pierwszego
2)Czas tego "pościgu"
3)szybkość, jaka uzyskal pojazd poscigowy w chwili zrownania sie z pierwszym pojazdem
4)Sporządzic wykres obu pojazdów

Pozdrawiam ..

Prosze o szybkie rozwiazanie ! :)

DAJE NAJ :)

2

Odpowiedzi

2009-12-27T11:12:51+01:00
V1 = 20 m/s
a2 = 2 m/s

2)
s = v1 • t
s = (a2 • t^2) / 2

v1 • t = (a2 • t^2) / 2
t = (2 • v1) / a2
t = (2 • 20) / 2 = 20 s

1)
s = v1 • t = 20 • 20 = 400 m
lub
s = (a2 • t^2) / 2 = (2 • 400) / 2 = 400 m

3)
v2 = a2 • t
v2 = 2 • 20 = 40 m/s

4)
wykres prędkości, przebytej drogi, .... ????????????
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T11:44:06+01:00
V₁=20m/s
a₁=0m/s²
a₂=2m/s²
v₂=0m/s

2)
(a×t²)/2=V₁×t
(2×t²)/2=20×t
dwójka w ułamku się redukuje
t²=20t //:t
t=20s

3)
V₂k=V₂+at
V₂k=0m/s+2m/s²×20s
V₂k=40m/s

1)
s=(a×t²)/2
s=(2m/s²×(20s)²)/2
Dwójki się redukują tak jak s²
s=400m

4)
Doślę jak się dowiem czy V(t) czy jakiś inny.