Zad 1
W styczniu stronę internetową odwiedziło x osób. Wkażdym kolejnym miesiącu liczba osób odwiedzających yę stronę się podwajała . ile osób odwiedziło tę stronę w czerwcu?
zad 2
W pewnej rodzinie co dwa lata na świat przychodziło dziecko.
a) Ile lat ma teraz najmłotsze , piąte dziecko , jeżeli najstarsze dziecko ma x lat?
b)Rok temu najmłodsze , piąte dziecko miało y lat . ile lat ma teraz dziecko , które urodziło się jako 3 z koleji?
zad 3
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od marka i 3 razy młodszy od filipa.
a)Ile lat ma marek a ile filip ?
b) Ile lat będzie miał marek za 7 lat?
c)Ile lat miał radek , gdy urodził sie marek ?
d) O ile lat Filip jest starszy od Radka ?
e) Ile lat miał Filip , gdy urodził się marek?

z góry dzięki
tylko proszę z obliczeniami

3

Odpowiedzi

2009-12-26T22:09:28+01:00
Zad 1
W styczniu stronę internetową odwiedziło x osób. Wkażdym kolejnym miesiącu liczba osób odwiedzających yę stronę się podwajała . ile osób odwiedziło tę stronę w czerwcu?

x-styczeń, 2x-luty, 4x-marzec, 8x-kwiecień, 16x-maj, 32x-czerwiec :)

zad 2
W pewnej rodzinie co dwa lata na świat przychodziło dziecko.
a) Ile lat ma teraz najmłotsze , piąte dziecko , jeżeli najstarsze dziecko ma x lat?
x-2 ma drugie, x-4 ma trzecie, x-6 ma czwarte, x-8 ma piąte :)

b)Rok temu najmłodsze , piąte dziecko miało y lat . ile lat ma teraz dziecko , które urodziło się jako 3 z koleji?
y+1 - tyle lat ma teraz
y+3 tyle lat ma czwarte
y+5 teraz ma trzecie :)

zad 3
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od marka i 3 razy młodszy od filipa.
a)Ile lat ma marek a ile filip ?
marek: x-5 filip: 3x
b) Ile lat będzie miał marek za 7 lat?
x+2
c)Ile lat miał radek , gdy urodził sie marek ?
5
d) O ile lat Filip jest starszy od Radka ?
3x-x=2x lat
e) Ile lat miał Filip , gdy urodził się marek?
3x-x+5=2x+5
4 3 4
2009-12-26T22:44:15+01:00
1.
x-styczeń, 2x-luty, 4x-marzec, 8x-kwiecień, 16x-maj, 32x-czerwiec
2
a)
x-2 drugie, x-4 trzecie, x-6 czwarte, x-8 piąte

b)
y+1 - tyle lat ma teraz
y+3 tyle lat ma czwarte
y+5 teraz ma trzecie

3

a)Ile lat ma marek a ile filip ?
marek: x-5
filip: 3x
b)
x+2
c)
5
d)
3x-x=2x lat
e)
3x-x+5=2x+5

raczej tak. :)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T22:49:05+01:00
Zad 1
W styczniu stronę internetową odwiedziło x osób. Wkażdym kolejnym miesiącu liczba osób odwiedzających yę stronę się podwajała . ile osób odwiedziło tę stronę w czerwcu?

x-styczeń
2x-luty
2*2x=4x-marzec
2*4x=8x-kwiecień
2*8x=16x-maj
2*16x=32x-czerwiec

zad 2
W pewnej rodzinie co dwa lata na świat przychodziło dziecko.
a) Ile lat ma teraz najmłotsze , piąte dziecko , jeżeli najstarsze dziecko ma x lat?

x-wiek I dziecka
x-2 -wiek II dziecka
(x-2)-2=x-2-2=x-4 -wiek III dziecka
(x-4)-2=x-4-2=x-6 -wiek IV dziecka
(x-6)-2=x-6-2=x-8 -wiek V dziecka

b)Rok temu najmłodsze , piąte dziecko miało y lat . ile lat ma teraz dziecko , które urodziło się jako 3 z koleji?

x-obecny wiek V dziecka
x-1=y
x=y+1 -obecny wiek V dziecka
x+2=(y+1)+2=y+1+2=y+3 -obecny wiek IV dziecka
(y+3)+2=y+3+2=y+5 -obecny wiek III dziecka

zad 3
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od marka i 3 razy młodszy od filipa.
a)Ile lat ma marek a ile filip ?
x-wiek Radka
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

b) Ile lat będzie miał marek za 7 lat?
(x-5)+7=x-5+7=x+2

c)Ile lat miał radek , gdy urodził sie marek ?
x-wiek Radka
y-wiek Marka
y=x-5
y=0
0=x-5
x=5

d) O ile lat Filip jest starszy od Radka ?
3x -wiek Filipa
x-wiek Radka
3x-x=2x
Filip jest starszy od Radka o 2x lat

e) Ile lat miał Filip , gdy urodził się marek?
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

x-5=0
x=5
3x=3*5=15lat
18 3 18