Odpowiedzi

2009-12-26T22:43:12+01:00
W opowiadaniach fantastycznych nie uwzględnia się prawdziwego miejsca tylko jakieś wymyślone np. zamiast Kraków to Jaskołowo tak samo jest z bohaterami zamiast jakiejś aktorki podaje się np Augustyna Kopala czy ktoś inny. Wymyśla się postaci jakieś inne zamiast psów kotożaby czy coś.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T22:50:01+01:00
Przede wszystkim musisz mieć pomysł, główny cel opowiadania (np. u Harrego Pottera jest to walka z Voldemortem itp.)... musisz go sklecić tak, żeby czytelnik był ciekawy, co się stanie dalej... fantastyka ma to do siebie, że jest wymyślona, niecodzienna i nierealistyczna (i znów przykład z HP- magia) dlatego trzeba dodać coś, co na pewno nie jest w stanie zaistnieć w realnym świecie (może to być wszystko, co tylko chcesz) oczywiście każde opowiadanie musi mieć tez bohatera czy bohaterów- musisz stworzyć im osobność, charakter (najlepiej niecodzienny) no i rzecz jasna wygląd zewnętrzny... dalej należy przypisać każdemu z nich jakąś rolę (przykład z HP- Wybraniec, który miał pokonać Czarnego Pana)... kolejną rzeczą jest wybranie czasu i miejsca akcji, najlepiej by było, gdyby było ono niespotykane ;) opowiadanie fantastyczne jest łatwe do napisania, pod warunkiem, że masz koncepcję i początkową fabułę (rzecz jasna, może się ona zmieniać wraz z pomysłami) opowiadanie to może zarówno humorystyczne, jak i poważne... wszystko zależy od autora... ;) to wszytko co tutaj napisałam to moje własne spostrzeżenia, które oparte są na opowiadaniach umieszczonych na forum o Harrym Potterze (http://forum.mirriel.net/), w których zaczytuję się od ponad roku.... oczywiście nie jestem pewna, czy taka odpowiedź usatysfakcjonowałaby nauczyciela, ale według mnie tak to właśnie wygląda =]
2009-12-26T23:30:14+01:00
Opowiadanie fantastyczne...

na pewno oglądałaś kiedyś filmy sience fiction? ;P
zauważyłaś, że dzieją się tam rzeczy, które normalnie nie mogą mieć miejsca...

w opowiadaniu fantastycznym możesz uruchomić swoją wyobraźnię i napisać dosłownie wszystko co Ci przyjdzie na myśl!
możesz zmyślać ile dusza zapragnie... możesz wstawiać inne nazwy miejscowości, wymyślać nowych bohaterów, nie koniecznie to muszą być rzeczy istniejące...
możesz napisać, że ludzie mają skrzydła itd.

jednak musi to być w formie opowiadania... czyli Ty jesteś narratorem i opowiadasz o tym co miało miejsce... nie może być żadnych dialogów, bo wtedy to podchodzi pod opowieść albo książkę;P... w opowiadaniu to Ty jesteś narratorem i opowiadasz o przebiegu wydarzeń ;)