Rozwiąż układy równań dowolną metodą
a)
{4x+y=1
{-5x-y=(-1)
b)
{(2x-1)(3y+1)=(2y-2)(3x-2)+6
{2x+y=5

te klamry mają obejmować w a i b obydwa działania ale niema takich dużych .Proszę pomóżcie mi. proszę o rozwiązanie krok po kroku

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T23:04:15+01:00
A)
4x+y=1
-5x-y=(-1)
-------------------
-x=0
x=0

4x+y=1
4*0+y=1
y=1


b)
(2x-1)(3y+1)=(2y-2)(3x-2)+6
2x+y=5

6xy+2x-3y-1=6xy-4y-6x+4+6
2x+y=5

6xy-6xy+2x-3y+6x+4y=6+1
2x+y=5

8x+y=7
2x+y=5 /*(-1)

8x+y=7
-2x-y=-5
-------------
6x=2 /:6
x=2/6
x=⅓

2x+y=5
2*⅓ +y=5
y=5-⅔
y=4⅓
1 5 1
2009-12-26T23:15:58+01:00
A)
4x+y=1
-5x-y=(-1) (metoda przeciwnych współczynników)

te dwa rownania bierzemy(nad) kreskę i dodajemy do siebie i wyuchodzi nam:

-x=0
x=0
podsatwiamy do ktoregokolwiek rownania
4*0+y=1
y=1
Spr.
-5*0-1=(-1)

b)
{(2x-1)(3y+1)=(2y-2)(3x-2)+6 ............ (metoda podstawiania)
{2x+y=5

6xy+2x-3y-1=6xy-4y-6x+4+6
2x+y=5

6xy-6xy+2x-3y+6x+4y=6+1
2x+y=5

8x+y=7
2x+y=5 /*(-1)

8x+y=7
-2x-y=-5

6x=2 /:6
x=2/6
x=⅓

2x+y=5
2*⅓ +y=5
y=5-⅔
y=4⅓


2009-12-26T23:46:10+01:00
A) metodą podstawiania

4x+y=1
-5x-y=-1

y=1-4x
-5x-(1-4x)=-1

y=1-4x
-5x-1+4x=-1

y=1-4x
-x=0

x=0
y=1

b) metodą podstawiania

(2x-1)(3y+1)=(2y-2)(3x-2)+6
2x+y=5

6xy+2x-3y-1=6xy-4y-6x+10
2x+y=5

8x+y=7
-2x-y=-5

6x=2
x=⅓

2x+y=5
⅔ +y=5
y=5-⅔
y=4⅓
2 1 2