Oblicz, ile cząsteczek zawierają 4 mole CaO. Co to jest liczba Avogadra

Co to jest liczba Avogarda mam : Liczba Avogadra, stała Avogadra, NA, liczba cząstek (np. cząsteczek, atomów, jonów, elektronów) w jednym molu dowolnej substancji: NA = 6,022137•1023 mol-1

Tylko nie potrafie rozwiązać tego zadania. Z góry dzięki za podpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-26T23:30:42+01:00
W 1 molu CaO jest 6,022*10²³ cząst., więc w 4 molach
4*6,022*10²³=24,088*10²³=2,4088*10²² cząst.

Liczba Avogadra to ilość cząsteczek, atomów, jonów w 1 molu danej substancji, jest stała i wynosi 6,022*10²³ mol⁻¹.
2009-12-26T23:34:15+01:00
Więc jeżeli 1 mol to 6,022137•10^23 mol-1

to w 4 molach ile bedzie cząstek?

4 mole * 6,022137•10^23 mol-1 = 24,088548 * 10^23
czyli w przybliżeniu 24,09 * 10^23 cząsteczek :)

liczba Avogadra, czy tez stala Avogadra jest taka sama dla kazdej substancji...bez względu na to czy jest to CaO czy NaOH. Określa ona liczbę , tak jak podalaś , jonów, cząsteczek, atomów w 1 molu substancji i wynosi w przybliżeniu 6,02 * 10^23 mol-1