1. podkreśl informacje dotyczące fenotypu;
homozygota dominująca, łaciate umaszczenie krowy, Aa, owłosiona łodyga pomidora, zespół genów danego organizmu, bb, zdolność zwijania języka w trąbkę.

2.Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania.
Następstwem konkurencji międzygatunkowej nie moze być;

-powstanie odrębnych nisz ekologicznych
-zwiększenie liczebności konkurujących gatunków
-wymarcie organizmów należących do jednego z konkurujących gatunków.
-zmniejszenie niszy ekologicznej jednego z konkurujących gatunków.

2

Odpowiedzi

2009-12-27T08:55:33+01:00
1.Fonotyp:
- łaciate umaszczenie krowy
- owłosiona łodyga pomidora
- zespół genów danego organizmu
- zdolność zwijania języka w trąbkę
Nie pasuje tylko homozygota dominująca, gdyż jest to komórka, w której oba allele danego genu są dominujące.
2. Następstwem konkurencji międzygatunkowej nie może być powstanie odrębnych nisz ekologicznych.

Polecam się na przyszłość. ;)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T09:17:09+01:00
1.Fonotypy:
-łaciate umaszczenie krowy,-owłosiona łodyga pomidora,-zespół genów danego organizmu,-zdolność zwijania języka w trąbkę

2. Odpowiedź:
powstanie odrębnych nisz ekologicznych.
4 4 4