Działo, które stoi na gładkim placu, strzela pod kątem a=30* do poziomu. Masa pocisku jest równa m=20kg, prędkośc początkowa wynosi 200m/s. jaka prędkość otrzymuje działo podczas wystrzału, jeżeli jego masa wynosi M=500kg?

prosiłbym o opis do zadania PzDr

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T15:42:09+01:00
Dane:
α = 30⁰
m = 20 kg
M = 500 kg
v = 200 m/s

szukane:
u = ?

Korzystamy z zasady zachowania pędu poziomu:
0 = M*u - m*v*cosα
u = m*v*cosα/M

u = (20 kg * 200 m/s * √3/2)/500 kg ≈ 6,93 m/s

jak by coś było jeszcze niejasne pisz na pw
1 5 1
2009-12-27T15:54:03+01:00
Działo, które stoi na gładkim placu, strzela pod kątem a=30* do poziomu. Masa pocisku jest równa m=20kg, prędkośc początkowa wynosi 200m/s. jaka prędkość otrzymuje działo podczas wystrzału, jeżeli jego masa wynosi M=500kg?

Dane :
a (to jest ten kąt -alfa) = 30°
m = 20kg
M = 500kg
v = 200 m/s

Szukane :
u = ?

Teraz przypomnij sobie zasadę zachowania pędu poziomu:
0 = M * u - m * v * cosa
u = m * v * cosa / M

Obl. :
u = ( 20 kg * 200 m/s * √ 3 / 2 ) ÷ 500 kg = 6,93 m/s
( w przybliżeniu. )

Pozdrawiam.

  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T16:20:57+01:00
Α = 30⁰
m = 20 kg
M = 500 kg
v = 200 m/s
u = ?

zasada zachowania pędu poziomu:
0 = M*u - m*v*cosα
u = m*v*cosα/M

u = (20 kg * 200 m/s * √3/2)/500 kg ≈ 6,93 m/s