Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T11:34:19+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=2%*200g/100%=4g
mr=ms+mw
mw=mr-ms=200g-4g=196g
m=V*ρ
Vw=mw/ρw=196g/1(g/cm³)=196cm³
138 1 138
2009-12-27T14:24:55+01:00
Dane:
Cp = 2% m roztworu = 200g d wody = 1g\cm3
Szukane:
m substancji = ? v wody = ?

Cp=ms\mr * 100%
ms= Cp*mr\100%
ms= 2% * 200g \ 100%
ms= 4g masa sody oczyszczonej wynosi 4g

m roztworu = m substancji + m wody
200g - 4g = 196g masa wody wynosi 196g

d=m\v
v= m\d
v= 196g \ 1g\cm3
v=196cm3

Odp: Należy odważyć 4g sody oczyszczonej i 196 cm3 wody.
88 4 88