Odpowiedzi

  • unio
  • Początkujący
2009-12-27T13:46:53+01:00
Są dwa rozwiązanie

15+15+23=53 i 19+19+15=53

Są tylko dwa rozwiązania bo długość 15 może mieć jeden z równych boków i ten trzeci.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T13:49:32+01:00
1.19
2.19
3.15-podstawa
2 przykład
1.15
2.15
3.23-podstawa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T13:49:51+01:00
To zadanie ma 2 rozwiązania ponieważ
- możemy przyjąc że bok przy podstawie ma 15 cm :
ob=53
53cm-15cm=38cm -2 boki mają razem 38 cm
38cm:2=19
odp.boki tego trójkąta są równe15 cm,19cm i 19 cm
lub

- 2 boki które są ramiaonami mają po 15 cm
ob=53cm
53-(15+15)=53-30=23
odp.boki tego trójkąta są równe 15cm,15 cm i 23 cm

sorki nie umiem tego lepiej wyjaśnić ale mam nadzieje że zrozumiałaś