Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T13:50:56+01:00
Suma katów w trójkącie = 180

Suma kątów w trójkącie BCA = 180
Kąt BDC = 90
Ląt ABA + BCD = 90
ponieważ jest to trójkąt równoramienny to kąty są równe czyli wynoszą 90 / 2 = 45 stopni

Kąt BCA = 45 stopni i kąt ACD = 45 stopni

CZyli kąty w trójkącie ABC wynoszą
Kąt ABC = 45 stopni
Kąt BAC = 45 stopni
Kąt ACB = kąt BCA + kąt ACD = 45 + 45 = 90 stopni
  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T14:00:50+01:00
Kąt ABC I BAC raze mają 90 stopni
abc=45stopni
bac45stopni
suma trójkąta równoramiennego ma 180 stopni jeże dzielisz je na dwa równoramienne wynosi 90 stopni