Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T14:12:30+01:00
# Piastowie

* 1025-1025 – Bolesław I Chrobry
* 1025-1031 – Mieszko II
* 1076-1079 – Bolesław II Śmiały
* 1295-1296 – Przemysł II

# Przemyślidzi

* 1300-1305 – Wacław II
* 1305-1306 – Wacław III (nie zdążył się koronować, podano daty panowania)

# Piastowie

* 1320-1333 – Władysław I Łokietek
* 1333-1370 – Kazimierz III Wielki

# Andegawenowie

* 1370-1382 – Ludwik Węgierski
* 1384-1399 – Jadwiga

# Jagiellonowie

* 1386-1434 – Władysław II Jagiełło
* 1434-1444 – Władysław III Warneńczyk
* 1447-1492 – Kazimierz IV Jagiellończyk
* 1492-1501 – Jan Olbracht
* 1501-1506 – Aleksander Jagiellończyk
* 1506-1548 – Zygmunt I Stary
* 1530-1572 – Zygmunt II August

# królowie elekcyjni

* 1574-1575 – Henryk Walezy
* 1576-1586 – Stefan Batory
* 1587-1632 – Zygmunt III Waza
* 1633-1648 – Władysław IV Waza
* 1649-1668 – Jan Kazimierz
* 1669-1673 – Michał Korybut Wiśniowiecki
* 1676-1696 – Jan III Sobieski
* 1697-1706 – August II Mocny
* 1705-1712 – Stanisław Leszczyński
* 1709-1733 – August II Mocny (ponownie)
* 1733-1736 – Stanisław Leszczyński (ponownie)
* 1734-1763 – August III Sas
* 1764-1795 – Stanisław August Poniatowski


pierwsza data to data koronacji , druga zaś to data śmierci .
6 4 6
2009-12-27T14:15:44+01:00
Bolesław I Chrobry
Mieszko II
Bolesław II Szczodry
Wratysław II (
Przemysł II
Wacław II
Henryk Karyncki
Rudolf III Habsburg
Jan Luksemburski
Władysław I Łokietek
Kazimierz III Wielki
Ludwik Węgierski
Jadwiga Andegaweńska
Władysław II Jagiełło
Władysław III Warneńczyk
Kazimierz IV Jagiellończyk
Jan Olbracht
Aleksander Jagiellończyk
Zygmunt I Stary
Zygmunt II August
Henryk Walezy
Anna Jagiellonka
Stefan Batory
Zygmunt III Waza
Władysław IV Waza
Jan II Kazimierz Waza
Michał Korybut Wiśniowiecki
Jan III Sobieski
August II Mocny
Stanisław Leszczyński
August II Mocny
Stanisław Leszczyński
August III Sas
Stanisław August Poniatowski
5 4 5