Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T15:07:44+01:00
A) {2x+3y=5 /*3
{3x-2y=1 / * (-2)

{6x+9y=15
{-6x+4y= - 2

13y= 13 / : 13
y= 1

{y=1
{3x-2y=1

{y=1
{3x-2*1=1

{y=1
{3x-2=1

{y=1
{3x=3

{y=1
{x=1

b) x-3y=(-2)
{x-1=0

{x-3y= -2
{x= 1

{ 1 - 3y= -2
{x=1

{-3y= -2-1
{x= 1
{-3y= -3
{x= 1

y= 1
x=1

c) {x+2y=2
{-x-2y=2

2y= -x+2 / : (2)
-2y= x+2 / : (-2)

y= -1/2 +1
y= - 1/2 -1

i teraz możesz zrobic tabelkę .

y= -1/2 +1
OX= ( -b/a , 0 ) = ( -1/-1/2 , 0)= ( 2, 0)
OY= ( 0,b) = ( 0 , 1)
teraz to należy przedstawic na osi współrzędnych.

y= -1/2-1
OX= -b/a , 0
OX= - (-1) przez -1/2 , 0
OX= 2, 0
OY= 0 , b
OY= 0 , -1
i to tez na osi wspolrzednych

d) {-2x+y=(-1)
{3x+y=⅔

-2 przez 3 = -2/3
1 przez 1 = 1
-1 przez 2/3 = -1 i jedna druga

układ jest oznaczony




2009-12-27T15:36:48+01:00
A)
{2x+3y=5 / ×3
{3x-2y=1 /×(-2)

{6x+9y=15
{-6x+4y=-2
+ _____________

9y+4y= 15+(-2)
13y=15-2
13y=13/13
y=1

6x+9y=15
6x+9×1=15
6x=15-9
6x=6
x=1

{y=1
{x=1

b)
{x-3y=(-2)
{x-1=0

{x-3y=-2
{x=1

{1-3y=-2
{x=1

{-3y=-2-1
{x=1

{-3y=-3
{x=1

{-3y=-3/ (-3)
{x=1

{y=1
{x=1