Odpowiedzi

2009-12-27T14:41:08+01:00
Odp: Nie, to nie to samo, ponieważ roślinność twardolistna to tzw. makia. Można do tego zaliczyć różnego rodzaju rośliny które zostają zielone przez cały rok np. oleandry,jałowce i różne gatunki pnączy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T14:44:18+01:00
- roślinność twardolistna inaczej makia - występuje w klimacie śródziemnomorskim. Charakteryzuje się bardzo dobrym przystosowaniem do upalnego klimatu. Rośliny te cechują się skórzastymi, kolczastymi, niewielkich rozmiarów liśćmi, dzięki którym unikają nadmiernego parowania wody.

- Tajga - są to lasy iglaste, rosnące na półkuli północnej, w strefie klimatu chłodnego. Charakteryzują się dużą odpornością na niskie temperatury. Są to np. jodła, świerk. Ta formacja występuje w Europie, Azji i Ameryce.

Czyli to nie to samo ! :)