1.Oblicz masę atomową chloru.wiedząc że jest on mieszaniną dwóch izotopów o masach 34,968u i 36,956u,przy czym zawartośc lżejszego izotopu wynosi 75,53% a ciezszego 24,47%.

2.na podst. układu okresowego pierwiastków chemicznych określ;
-numer grupy
-numer okresu
-liczbe atomową
-liczbę elektronów walencyjnych
oraz maksymalną wartościowośc względem tlenu atomów baru,węgla,azotu i siarki.



Prosze o dokładne obliczenia...Wszystko po kolei :pp


Z góry dzieki za pomoc:DD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T15:29:14+01:00
1.mat= 34,968u * 75,53% + 36,956u * 24,47%.
______________________________________
100 %

mat= 2641,13304 + 904,31332
________________________ / 100 %
100 %

mat= 26,4113304 + 9,0431332
mat= 35,4544636 w przybliżeniu 35,5

2. Ba
grupa - 2
okres- 6
liczba atomowa - 56
el.walencyjne - 2
wartościowosc- 2

C
grupa - 14
okres- 2
liczba at- 6
el.wal- 4
wart- 4

N
grupa -15
okres- 2
liczba at- 7
el.wal- 5
wart- 5

siarka
grupa= 16
okres- 3
liczba at- 16
el.wal- 6
wart- 6
1 5 1
2009-12-27T19:38:16+01:00
Zadanie 1.
Dane: Szukane:
m1= 34,968u ms= ?
m2= 36,956u
%1= 75,53%
%2= 24,47%

ms= (34,968u×75,53%)+(36,956u×24,47%) /100%
ms= 35,45u
Odp:Masa atomowa chloru wynosi 35,45u.

Zadanie 2.
a) Ba
-grupa 2
-okres 6
-liczba atomowa 56
-elektronów walencyjnych 2
- maksymalna wartościowość 2

b) C
-grupa 14
-okres 2
-liczba atomowa 6
-elektronów walencyjnych 4
- maksymalna wartościowość 4

c) N
-grupa 15
-okres 2
-liczba atomowa 7
-elektronów walencyjnych 5
- maksymalna wartościowość 5

d) S
-grupa 16
-okres 3
-liczba atomowa 16
-elektronów walencyjnych 6
- maksymalna wartościowość 6




1 5 1