Odpowiedzi

2009-12-27T15:13:02+01:00
V=w*r
w=2π/T

V=2πr/T

T=2πr/V

V=0,4 m/s
r=20cm=0,2 m
π=3,14

T=2*π*0,2/0,4 s
T=π s
T=3,14 s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T15:37:07+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
V=0,4m/s T=? V=2πr/T
r=20cm=0,2m f=? f=1/T


V=2πr/T ×T Tu przekształcasz
V×T=2πr ÷V wzór
T=2πr/V
T=2×3,14×0,2m÷0,4m/s
T=1,256m÷0,4m/s
T=3,14s
f=1/T
f=1÷3,14s
f≈0,31Hz
Okres T wynosi 3,14 s ,a częstotliwośc f wynosi około 0,31 Hz
1 5 1
2009-12-27T15:52:30+01:00
Ω = v/r = 0,4m/s : 0,2m = 2/s

ν = ω/2π = 1/πs

T = 1/ν = πs