Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T09:23:28+01:00
1.Artysta jest to osoba,która wyraża siebie poprzez obraz,rzeźbę bądź jeszcze inne dzieła. Powinien mieć raczej bogatą wyobraźnię i tworzyć dla "siebie". Nie ulegać żadnym trendom. (Ale to każdy odbiera inaczej).
2.
Rzemieślnik:
-wiedza na temat farb(ile wysychają,jak się nakłada itp.)
-wiedza o drewnie(które jest miękkie,które twarde,gładkie itp.)
-pędzle(włosie pędzla,który nadaję się do danego obrazu)
-płótno(jak je zabezpieczyć,jak przygotować)
Twórca:
-tworzy coś ,co zawsze będzie oryginalne, nieważne,że ktoś mógłby to podrobić
-przekształcanie myśli w obraz
-upiększanie świata
-tworzenie ku pokrzepieniu serc(np.Jan Matejko)
Geniusz:
-niezwykłe odtworzenie szczegółów(np.ubrań-każda fałda,zagięcie)
-wrażenie odbiorcy,że znajduję się w obrazie
-własne pomysły, wykonane w niecodzienny sposób
-własny pomysł na siebie, poprzez sztukę może się wyrazić i uwieść tym odbiorcę
Prowokator:
-tworzenie dzieł na temat tzn. "tematów tabu"
-zerwanie z konwencją(impresjoniści,sztuka współczesna)
-stworzenie dzieła,które może oburzyć odbiorcę,bo narusza jego prawa(moralne np.)
-odchodzenie od typowych skojarzeń(czarne słońce np.)
Odtwórca:
-dzieła odtwarzające dokładnie rzeczywistość
-bazowanie na prawach natury(światłocień,ruch wiatru)
-malowanie widoków z natury(budowle,lasy itp.)
-odtworzenie swojego snu na przykład
3.Źródła inspiracji:
-własne życie
-ukochana osoba
-przyroda
-cierpienie ludzi wokół(np.wojny)
-własne myśli,odczucia
2 3 2
2009-12-30T10:44:25+01:00
1 Artysta to soba przedmioty meterialne(malarz) lub utwory niematerialne(muzyka) które maja cechy dzieła sztuki.
2 rzemieślinikiem - jak rzemieślnik pracuje na własny rachunek, na własna odpowiedzialność, pracuje we własnym imienu artysta sam na papier"wylewa" swoje własne odzczucia, emocje, nastrój
twórca- tworzy coś z niczegoś tzn z białej kartki papieru czy płótna tworzy z dzieło sztuki, piękny obraz i robi to mozolnie
geniuszem- onieważ obrazy sa wynikiem geniuszu który autor ma w sobie ponieważ gdyby nie był geniuszem nic by nie zrobił
prowokatorem- ponieważ dziełem sztuki prowokuje do rozmowy, nieżadko tematyka bulwersując opinie publiczną
- odtwórcą ponieważ jak aktor odtwarza emocje swoimi ruchami, minami gestami tak i artysta je odtwarza swoimi ruchami pędzla a co za tym idzie i tematyka dzieła
3 zwierzęta(najczęsciej psy, koty) piękno ludziego ciała, piękno morza, piękno gór, lasów, wydarzenia historyczne i bitwy martwa natura

1 5 1