W celu wyznaczenia oporu R małej grzałki do ogrzewania wody w akwarium włączono do obwodu amperomierz i woltomierz wg schematu:
a) jak zmieni się natężenie prądu płynącego przez grzałkę, jeżeli napięcie na końcach grzałki wzrośnie trzykrotnie?
b) Oblicz opór grzałki, jeżeli wiesz, że woltomierz wskazuje napięcie 9V, a amperomierz natężenie 0,3A.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T16:20:54+01:00
A.
I=U/R
jeżeli napięcie wzrośnie 3 razy
I1=3U/R=3I
prąd wzrośnie 3 razy
b.
I=U/R
R=U/I=9V/0,3A=30Ω
12 4 12
2009-12-27T21:01:40+01:00
I=U/R ,I1=3U/R=3L,I=U/R,R=U/I,R=9U/O,3A=3OΩ,JA TO MIAŁEM
6 3 6