Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T15:35:49+01:00
Był nadany 17 września 1374
1.za służbę wojskową poza granicami kraju szlachta otrzymywała żołd
2.zobowiązanie do nie ustanawiania nowych podatków bez zgody rycerstwa
3.zwolnienie szlachty z obowiązku utrzymywania dworu królewskiego w czasie jego podróży po kraju
proszę o naj :)
6 3 6
2009-12-27T15:36:44+01:00
Data nadania : 17 września 1374

-zobowiązanie szlachty do nie ustanawiania nowych podatków bez zgody rycerstwa (z wyjątkiem stałego podatku),
-zwolnienie szlachty z budowy miast i mostów,
-urzędy tylko dla Polaków (np. starosta, urzędy ziemskie (wojewoda, kasztelan) dla szlachty danej dzielnicy.

:)
7 3 7