Podaj właściwości fizyczne grafitu i diamentu. Podasz?
diament i grafit
*twardość
*barwa
*przezroczystość

2 uporządkuj:
które ciała przedstawiaj a monokryształy, które polikryształy, a które - ciała bezpostaciowe?

*szklanka, opona, drut, klocek plastikowy?

2

Odpowiedzi

2009-12-27T16:23:26+01:00
Diament:
-najtwardszy ze znanych materiałów, przezroczyste ciało stałe
- bezbarwny lub błękitny, niebieski, żółty, brunatny do czarnego
- gęstość ~ 3,5 g/cm3
- ma właściwości półprzewodnikowe
- jest dobrym przewodnikiem ciepła
- trudno topliwy i odporny na działanie kwasów i zasad
- spala sie w wysokiej temperaturze

Grafit:
- nieprzezroczysty, miękki, łupliwy materiał o stalowoszarej barwie
- gęstość=2,3g/cm3
- dobrze przewodzi prąd elektryczny i ciepło
- odporny na wysoka temperaturę
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T20:03:27+01:00
Wg mnie to bedzie tak:
GRAFIT
- twardosć - kruchy
- barwa - ciemnoszary
- przezroczystość - nie przezroczysty
DIAMENT
- twardosc - twardy
- barwa - brak
- przezroczystosc - tak
14 4 14