Odpowiedzi

2009-12-27T17:15:59+01:00
-Witamy
KOlędy:
Gore gwiazda
Hej bracia czy śpicie
Kolędnik :1
Boże Narodzenie wkrótce, więc życzę Ci szczerze
Ciepłych chwil w rodzinie w Wigilijną Wieczerzę
Wszystko w złocie, zieleni, czerwieni
Niech Nowy Rok będzie pełen nadziei
By spełniło się choć jedno z twoich marzeń
Dużo szczęścia i niezapomnianych wrażeń!
Hej, w dzień narodzenia
kolędnik2:

Wigilijny nadszekadł czas,
całujemy mocno Was
chcemy złożyć Wam życzenia
w Dniu Bożego Narodzenia,
niechaj Gwiazdka Betlejemska,
która świeci Wam o zmroku
doprowadzi Was do szczęścia
w nadchodzącym Nowym Roku!
Jezus malusieńki

Lulajże, Jezuniu



kolędnik:Za oknem ciemno,
cichutko puszyste ścielą się płatki.
Niech serca się z sercem podzielą
jak wigilijnym opłatkiem.
'
Na nadchodzące, radosne Święta
i zbliżający się Nowy Rok,
niechaj Chrystusa siła niepojęta,
rozjaśni każdy życia mrok.


Tryumfy Króla Niebieskiego


liczba osób:3 -mówią , chórek 5 osób śpiewa!!!

daj naj!!!!!!!!!!!!!
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T17:18:18+01:00
W przedstawieniu bierze udział 6 osób: Anioł, Pasterz I, Pasterz II, Diabeł Herod, Śmierć .
Kolędnicy przebrani są zgodnie ze zwyczajem za: pasterzy, królów, anioły, diabły — wg wyboru.
Główny rekwizyt to gwiazda kolędnicza i koszyk na smakołyki .
Inne rekwizyty są uzależnione od przebrania kolędników np. laska dla pasterza, korona i berło dla króla itp.


Anioł: Niech będzie pochwalony
(Ściąga kapelusz i kłania się)
Jezus w stajni narodzony!
Czy wpuścicie? Zaprosicie?

Pasterz I: A witajcie na szczęście, na zdrowie, na ten Boży rok
Byście byli zdrowi, weseli jak w niebie Anieli
Cały Boży rok

Pasterz II: My, pasterzy lud ubogi
Przychodzimy w wasze progi
I powiemy ładnie miło
To, co nam się przygodziło!

Pasterz I: Gdy wieczorna przyszła pora,
Zegnaliśmy bydło z dwora,
Obrządzili, wydoili…
I spać my się ułożyli….

Pasterz II: Ale w nocy o północy
Światło błysło strasznej mocy!
Anioł się w jasności zjawił
I nowinę nam objawił!

Kolęda:„Wśród nocnej ciszy…”

Anioł: Tej nocy o północy,
By świat wyrwać z czarta mocy
Na sianeczku, w lichej szopie
Zrodziło się Boże Chłopie.

Pasterz I: Więc, kiedy nas Anioł budzi,
I nowinę śle do ludzi
Tośmy szybko się zerwali
I podarki szykowali.

Pasterz II: I zaraz MY POBIERZELI
Do szopy!– a tam Anieli,
Święty Józef, Maria Święta,
Liche siano i bydlęta…

Kolęda:„Przybierzeli do Betlejem pasterze…”

Anioł: Ponad miasty, nad wioski
Niechaj czuwa duch Boski
Dary łask niech rozsypie w narodzie.
Czy biesiada czy praca
Niech Wam serca obraca
Ku miłości i zgodzie.

Śmierć: (Wchodzi z kosą)
Jestem śmierć nieubłagana
Stoję w sieni już od rana!
Szukałam Cię Królu Herodzie już wszędzie:
Po górach, po lasach, gdzie cie znaleźć będzie:
W urzędzie i w sądzie, nawet w areszcie.
Rozprawię się z tobą, z królewską osobą.
Widzisz ten dół ciemny, rozwarty pod Tobą?
Gdzie się podzieją te drogie szkarłaty,
Ta złota korona te piękne brylanty?

(Popychając Heroda kosą)
Chodź pod kosę królu panie
Skończone twe panowanie.

Diabeł: (wyskakując zza kolędników od Heroda)
Za Twe grzechy, za Twe zbytki
Chodź do piekła boś Ty brzydki

(dalej do słuchaczy)
Nie ma to jak diabłowi w piekle
Nic nie robi a wyleży się w cieple.

Pasterz II: Niebiosa się otworzyły
Duszyczki się pokłoniły.

Pasterz I: Winszujemy Wam, Panie gospodarzu
Tym Panem Jezusem
W żłóbeczku, na wianeczku,
Winszować nie przestaniemy
Póki kolędy nie dostaniemy

Anioł: By się Wam kociło, rodziło,
Dyszlem do stawu obróciło
Byście mieli w każdym kątku po dzieciątku.

Diabeł: A na piecu troje
Które piękniejsze to będzie moje.

Kolęda:„Pójdźmy wszyscy do stajenki…”

Herod: niech Wam zawsze świeci słońce, niech Wam sprzyja los.
Szczęść Wam Boże w każdej porze, w polu złoty kłos.
Niech Wam nie zabraknie chleba, niech Wam będzie lżej,
Z dala niech omija bieda, szczęść Wam Boże szczęść.

Wszyscy razem:
Za kolędę dziękujemy,
Zdrowia, szczęścia Wam życzymy.
A żebyście długo żyli
A po śmierci z Aniołami się cieszy
8 4 8
2009-12-27T17:42:19+01:00
Liczba osób:9
Występują: Anioł z gwiazdą, Maryja z Dzieciątkiem, Józef ze skarbonką, 6 dzieci z wszystkich kontynentów.
Kolęda (wszyscy śpiewają) np. A wczora z wieczora

Anioł:
Pozdrawiamy gospodarzy!
Niechaj wam się wszystko darzy!
Pokój z wami domownicy!
Idą do was kolędnicy!
Przyjdzie do was Boże Dziecię
Jeśli nas wpuścicie.
Polak:
Radosną Nowinę chcemy wam ogłosić
i do dzieła pięknego serdecznie zaprosić.
Powiadają niesłychaną na świecie nowinę
Panna w stajni, na sianeczku zrodziła Dziecinę.
Chciała urodzić w stajence, by uwolnić ludzkie serce
Anioł:
Pewnie wiecie że nie wszędzie
ludzie znają to orędzie.
W wielu miejscach naszej ziemi
ludzie Boga są spragnieni.
Józef:
Ten Boży żłóbek i Gwiazda, co nad grotą świeci,
Niech wam dziś przypomni o milionach dzieci:
Biednych, chorych, bezdomnych sierotach
na wszystkich kontynentach.
Peruwiańczyk:
W moim ukochanym Peru
na Jezusa czeka ludzi wielu.
Cierpień dużo znoszą dzieci.
Niechaj im również gwiazda zaświeci!
Pakistańczyk:
Świt wyrywa nas ze snu,
musimy biec do pracy bez tchu.
Dzieci Karaczi biedne, przestraszone
bez pomocy innych są zgubione!
Eskimos:
Pochodzę z krainy skutej śniegiem i lodem
gdzie dzień i noc trwają pol roku.
Mimo iż często przymieram głodem
Mogę za przyczyna Malej Tereski swoj pokłon złożyć Bogu.
Murzynek:
Już także nad Tanzanią Gwiazda Twoja świeci
Przyjmij hołd Jezu od murzyńskich dzieci.
Jozef:
Kto grosikiem sie podzieli,
i pomoże najbiedniejszym
Ten w niebie będzie największym!
(potrząsa skarbonką i wyciąga ją przed siebie)
(podczas wrzucania do skarbonki wszyscy śpiewają np. Bog się rodzi)
Wszyscy
Za kolede dziekujemy
i zegnamy gospodarzy.
Niechaj Jezus Boże Dziecię
Dobrym zdrowiem was obdarzy.
Kolęda np. Dzisiaj w Betlejem
(Podczas wychodzenia)







2 3 2