Odpowiedzi

2009-12-27T18:40:22+01:00
2009-12-27T18:41:23+01:00
Jeśli chodzi Ci o wilgotne lasy tropikalne to głównie przez wyrąb drewna egzotycznych gatunków drzew oraz karczowanie lasów pod pola uprawne i pastwiska.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T18:44:43+01:00
Lasy wilgotne spośród wszystkich lasów są najbardziej zagrożone wycięciem.
Stabilizują klimat ziemski, regulują cykle wodne, są domem dla największej ilości gatunków fauny i flory na świecie, są nazywane zielonymi „płucami” Ziemi.
Tereny lasów wilgotnych zamieszkiwane są przez plemiona zajmujące się łowiectwem, zbieractwem, a także uprawą roli – przykładem są afrykańscy Pigmeje i Bantu, malajscy Semangowie, Papuasi z Nowej Gwinei, Indianie południowoamerykańscy i inni. Roślinność wilgotnych lasów wilgotnych dostarcza ludziom takich produktów jak cynamon, pieprz, goździki oraz szlachetne gatunki drewna: mahoń, heban, balsy i palisander. Z niektórych tropikalnych roślin uzyskuje się substancje wykorzystywane do produkcji leków. W miejscu wyciętych lasów deszczowych ludzie zakładają plantacje bananowców, trzciny cukrowej, kawy, palm kokosow

Nie wiem czy oto ci się rozchodziło czy nie o lasy równikowe jak tak to wstaw zamiast wilgotne. równikowe i będziesz miałą dobrze
1 5 1