Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T19:05:19+01:00
Odp. reakcja 2 3 4 to reakcje redoks
pierwsza reakcja to reakcja wymiany nigdzie nie zmieniają się stopnie utlenienia pierwiastków. w reakcji 2 Zn z stopnia 0 przechodzi na +II stopień utenienia. w trzecim przpadku potas z 0 stopnia utenienie przechodzi na +I stopień utenienia czyli również zachodzi reakcja redoks, natomiast w 4 przykładzie Mg z 0 stopnia utenienien przechodzi na +II stopień utlenienia i to równiez jest redoks
2009-12-27T19:09:03+01:00
Które z poniższych reakcji są reakcjami redoks? Odp uzasadnij

1. NaOH + HCl --> NaCl + H20
2. Zn + H2SO4 --> ZnSO4 + H2
3. 2K + H20 --> 2KOH + H2
4. Mg + HNO3 --> Mg(NO3)2 +NO2 + H20
reakcja 2, 3,4 jest reakcja redoks. Zachodzi tutaj zmiana stopnia utelnienia.