Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-27T19:25:41+01:00
Rozwój osobniczy z różniącymi się budową i trybem życia stadiami rozwojowymi oraz z przechodzeniem przeobrażenia; jajo opuszcza larwa, która po pewnym czasie (osiągnąwszy odpowiednie rozmiary) przeobraża się w dojrzałego płciowo dorosłego osobnika. Rozwój złożony występuje u zdecydowanej większości gatunków zwierząt.
1 5 1
2009-12-27T20:44:24+01:00
Rozwój złożony to rozwój w którym występuje forma larwarna. Ten typ rozwoju dzieli się na rozwój złożony z przeobrażeniem zupełnym ( i larwa i poczwarka) i niezupełnym (tylko larwa)
2009-12-27T20:56:49+01:00
Rozwój złożony - bardziej skomplikowany dalszy rozwój pozazarodkowy (inaczej postembrionalny) może zachodzić z przeobrażeniem (metamorfozą) albo bez niego. Larwa jest przykładem rozwoju złożonego. Różni się od dorosłego osobnika: niezdolnością do rozrodu (chociaż niektóre gatunki stanowią wyjątek), wymiarami, ale także budową, a często też środowiskiem życia i sposobem odżywiania się;jest charakterystyczny dla większości owadów i płazów oraz niektórych ryb. Młody organizm opuszczający jajo jest larwą różniącą się od postaci dorosłej, ale zdolną do samodzielnego życia.