Kulka waży 281.4 g. Aby obliczyć jej objętość, włożono ją do naczynia w kształcie walca wypełnionego częściowo wodą. Średnica podstawy tego naczynia ma 6 cm, a po włożeniu kulki poziom wody podniósł się o 1,2 cm. Oblicz gęstość metalu, z którego wykonana jest kulka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T20:12:13+01:00
Pp walca = πr²=3²π=9π≈28,26cm²
V walca z kulka= 28,26*1,2=33,912cm³
d=m/V=281,8g/33,912cm³≈8,31g/cm³

Odp.: Gęstość metalu wynosi 8,31g/cm³
2 5 2
2009-12-28T01:56:32+01:00
Pp=9π=28,26cm²

V=28,26*1,2=33,912cm³

d=m/V
d=281,8g/33,912cm³
d=8,31g/cm³
1 5 1