Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T20:20:31+01:00
Rodzaje szkła:
1. SZKŁO SODOWE z Na2O
zastosowanie: szyby, dzbanki,szklanki,wazony

2. SZKŁO POTASOWE z K2O
zastosowania: żaroodporne naczynia,zlewki labolatoryjne

3. SZKŁO OŁOWIOWE z PbO
zastosowania: ozdobne naczynia,soczewki optyczne

4. SZKŁO KWARCOWE z SiO2
zastosowanie: w medycynie, solarium
1 1 1
2009-12-27T20:22:43+01:00
SZKŁO - do produkcji potrzebne są: piasek drobnoziarnisty (SiO₂), wapienie (CaCo₃), soda kalcytowana (Na₂Co₃). Szkło ma budowę bezpostaciową, cząsteczki ułożone są chaotycznie, brak regularnych kształtów.

RODZAJE SZKŁA:
1) sodowe (CaO, Na₂O, SiO₂)
2) potasowe (K₂O, CaO, SiO₂)
3) ołowiowe (PbO, K₂O, SiO₂)
4) kwarcowe (SiO₂)

KOLOROWE SZKŁA: (z domieszką)
żelaza (III) Fe³⁺ - żólte (brązowe)
miedzi (II) Cu²⁺ - niebieskie
żelaza (II) Fe²⁺ - zielone
złoto (I) Au⁺ - rubinowe