Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T20:39:28+01:00
Rezystancja zastępcza R2,R3,R4 połączonych równolegle
1/Rz1=1/R2+1/R3+1/R4
1/Rz1=1/3+1/6+1/1 sprowadzam do wspólnego mianownika
1/Rz1=2/6+1/6+6/6
1/Rz1=9/6
Rz1=6/9=2/3Ω
R1,Rz1 i R5 są połączone szeregowo
Rz=R1+Rz1+R5
Rz=3+2/3+4=7 i 2/3 Ω
13 4 13
2009-12-27T20:41:16+01:00
To jest połączenie zseregowo - równoległe
Najpierw dla równoległego
1/Rz=1/R2+1/R3+1/R4=1/3+1/6+1/1=9/6
Rz=6/9=2/3
Teraz szeregowe
Rz=R1+R234+R5=3+2/3+4=7 i 2/3 om
5 3 5