Odpowiedzi

2009-12-27T20:29:52+01:00
Rozpisujemy 20% ---100gr-ru ---20g substancji---- 80g rozpuszcz.
200g x

X= 40 g
ms= 40g +te które dosypano czyli 50g+ 20g = 110g
mr-ru=200g +70g = 270g

Cp = 110g *100% / 270g =40,74%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T20:39:46+01:00
20% --- 100g
20g sub --- 80g rozpuszczal.

200g X
X = 40g

Obliczam masę substancji
ms = 40g+50g+20g=110g

Obliczam masę roztworu
mr = 200g+70g=270g

Obliczam stężenie procentowe
Cp= 110g*100% / 270g
Cp=40.74074074074... %
Cp= 40.74%

Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 40.74%
1 5 1
2009-12-27T20:53:47+01:00
20% --- 100g
20g sub --- 80g
Na krzyż
200g X
X = 40g

ms = 40g+50g+20g=110g

Cp= 110g*100% / 270g
Cp=40.74074074074... %
Cp= 40.74%



mr = 200g+70g=270g



Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 40.74%