Odpowiedzi

2009-12-27T21:03:44+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%
ms1=30%*30g/100%=9g
ms2=20%*40g/100%=8g
ms=ms1+ms2=9g+8g=17g
mr=mr1+mr2=30g+40g=70g
cp=17g*100%/70g=24,3%
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T21:03:59+01:00
Dane Szukane
Mr1-30g
Cp1-30% Mr3-?
Mr2-40g Cp3-?
Cp2-20%

Obliczam masę substancji 1
30% - 30g w 100g roztworu i 70 g wody

30g-----100g
xg------30g

x= 30*30/100
x=9g

Obliczam mase wody 1
30g-9g=21g

Obliczam masę substancji 2
20% - 20g w 100g roztworu i 80 g wody

20g ---100g
x -----40g
x = 20g*40g / 100g
x = 8

Obliczam masę wody 2
40g - 8g = 32g


Obliczam masę substancji 3
9g + 8g = 17g
Obliczam masę wody 3
21g+32g=53g
Obliczam masę roztworu 3
53g + 17g = 70g
Obliczam stężenie procentowe 3
Cp = ms/mr *100%
Cp = 17g/70g *100%
Cp =24.28571428571...%
Cp = 24.28 %

Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 24.28 %.
2 5 2
2009-12-27T21:18:55+01:00
Roztwór I : ms=9g bo ms=Cp*mr\100
Roztwór II: ms=8g bo ms

Powstały roztwór ms=17g, mr=70g czyli stężenie procentowe wynosi
Cp=ms\mr *100%
Cp= 24,28%
1 5 1