Napisz wypracowanie na temat zwierzęcia jednego z podanych; panda,gepard lub żyrafa. Opisz w nim: gdzie przebywa np.dżungla, gdzie mieszka np.Azja, co je, jak wygląda i interesujące fakty o nim...jeśli to zrobisz przetłumacz na polski...;)
POWODZENIA!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T21:15:22+01:00
Panda Wielka zamieszkuje azjatyckie lasy bambusowe na wysokości 1600-3500. Najwięcej jest ich w Chinach.Zwierzę odżywia się prawie wyłącznie pędami bambusa, chociaż nie gardzi jajami i gryzoniami, które zjada wraz z roślinami. Futro pandy jest białe lub żółtawe z czarnymi obwódkami. Sierść stanowi także doskonałą ochronę przed zimnem. Futro jest nasączone wydzieliną łojową i chroni pandę przed deszczem i śniegiem. Głowa pandy jest okrągła, krótka, szeroka i masywna.Posiadają dwie czarne obwódki wokół oczu.Źrenice u pandy są pionowo ustawione, przez co przypominają źrenice kotów. Pandy zwykle żyją samotnie. Ciąża trwa 97-163 dni. Jedną z głównych przyczyn wymierania pandy wielkiej jest działalność człowieka. Już w starożytności ludzie uważali jej futro za bardzo cenne. Jest maskotką Letnich Igrzysk Olimpijskich ,panda jest zwierzęciem narodowym Chin,wizerunek tego zwierzaka widnieje na emblemacie WWF.

Great lives Asian panda bamboo forests at an altitude of 1600-3500. Most of them are in China. Animal feeds almost exclusively on bamboo shoots, although not despise eggs and rodents, which eat together with plants. Panda fur is white or yellowish with black bordered. The hair is also an excellent protection against the cold. Fur is soaked sebaceous secretions and protects the panda from rain and snow. Panda head is round, short, broad and massive. They have two black rims around the eyes. With panda eyes are positioned vertically, which resemble eyes of cats. Pandas usually live alone. Pregnancy lasts 97-163 days. One of the main causes of extinction of giant panda is a human activity. Already in ancient times, people believed it to be very valuable fur. Is the Summer Olympics mascot, panda is China's national animal, the pet's image appears on the WWF emblem.
12 3 12
2009-12-27T21:27:44+01:00
Napisz wypracowanie na temat zwierzęcia jednego z podanych; panda,gepard lub żyrafa. Opisz w nim: gdzie przebywa np.dżungla, gdzie mieszka np.Azja, co je, jak wygląda i interesujące fakty o nim...jeśli to zrobisz przetłumacz na polski...;)
POWODZENIA!!!

Gigant panda is a mammal who lives in central-western and south western China (Asia). Gigant Panda eats mostly bamboo. The Giant Panda lives in central China (Sichuan, Shaanxi and Gansu provinces). The Giant Panda is endangered species wild population of them is about 1590 pandas. The average panda eats from 9 to 14 kg of bamboo a day.Twenty-five species of bamboo are eaten by pandas in the wild but only a few bamboo species are widespread.Giant Panda has a black-and-white coat. Grown ups measure 1.5 m long and approx. 75 cm tall. Males are 10–20% larger than females and can weigh up to 150 kg. Giant Panda can live 25–30 in captivity.The first sequences of pandas in the wild were shot by Franz Camenzind for ABC in 1982.

Panda wielka jest ssakiem żyjącym w zachodnim centrum i południu Chin (Azja). Panda wielka żywi się głównie bambusem. Panda wielka żyje w cwentalnych Chinach (prownicje Sichuan, Shaanxi i Gansu). Panda wielka jest gatunkiem zagrożonym jej żyjąca na wolności populacja to około 1590 niedzwiedzi. Średnia panda zjada od 9 do 14 kg bambusa dziennie. dwadzieścia pięc mgatunków bambusa może być zjadane przez pandy jednakże tylko kilka z nich rośnie powrzechnie na terenach przez nią zajowanych. Panda wielka ma biało czarne umaszczenie. Dorosłe mogą mierzyć 1,5 m długości i ok 75cm wysokości. Samce są średnio 10-20% większe od samic i mogą wazyć do 150 kg.Panda wielka w niewoli przezywa 25-30 lat. Pierwszy raz na taśmie filmowej pandę na wolności uchwycił w 1982 roku Franz Camenzind.
ej to na pewno jest dobrze przetłumaczone ?
2009-12-27T22:32:36+01:00
Gepard jest kotem żyjącym w Afryce. Ciało geparda jest smukłe i muskularne z długimi łapami, skóra jego jest żółta w czarne kropki. Jest on bardzo szybkim zwierzęciem. gepardy są bardzo narażone na śmierć (95% gepardów ginie nie osiągnąwszy samodzielności).Obecną liczebność gatunku szacuje się na około 12 tysięcy osobników. Dorosłe samce ważą przeciętnie 42-65 kg z kolei samice 30-45 kg. Długość ciała wynosi od 112 do 150 cm, wysokość w kłębie od 60 do 80 cm , podczas gdy ogon mierzy do 90 cm. Samce są przeważnie większe niż samice, mają także nieco większą głowę i muskularniejsze ciało. Jest on najszybszym zwierzęciem lądowym, może biec nawet 120km/h.

Gepard is cat living in Africa. His body is slim and muscular with long arms, his skin is yellow with black points. He is very fast animal. Gepards are very much exposed to the death (95% gepards death, when they can't live individually). Now live about 12 tausent persons. Big male have 42-65kg but female 30-45kg. Long body is about 112-150cm, tall is 60-80cm, tail is long 90cm. Males are bigger than females, they have bigger head and more muscular body. He is fastest animal in on land, he can run 120km/h!
25 4 25