Dostałem takie zadanie do rozwiązania i nie mam pojęcia jak się za nie zabrać.

W butli gazowej z propan-butanem jest 12 m³ skroplonego gazu. Kościół ma wymiary w przybliżeniu 20m-10m-10m, temperatura powietrza wynosi -5 stopni celsjusza. O ile stopni wzrośnie temperatura powietrza jeśli zużyto całą butlę na ogrzanie wnętrza kościoła. Dodatkowo zauważ że straty ciepła przez nieszczelne ściany i sufit wynoszą 5%.
Dane mam sobie znaleźć w internecie.
Daję najlepszą odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-27T23:53:44+01:00
Objętość Kościoła:

V=20m x 10m x 10m= 2000m³

Gdzieś w necie wyczytałam, że na 1000 m³ ( V kościola) butla o 10m³ zwiększy temp o 20 stopni. Więc:

1000m³- 10m³
x - 12m³

x=(1000m³ x 12m³) / 10m³
x=12000m³ / 10
x= 1200m³

1200m³ - 20 stopni
2000³- x

x= (2000m³ x 20 stopni) / 1200m³
x= 40000 stopni / 1200
x= 33 stopnie ( w zaokrągleniu)

-5 stopni + 33 stopnie = 27 stopni

33 stopnie = 100%
x - 5%
x= (5% x 33 stopni) / 100%
x= 165 stopni / 100= 1,65 stopnia


27 stopni - 1, 65 stopnia = 25,35 stopni

Odp. Temperatura kościoła wzrośnie do 25,35 stopni celsjusza.

Wiesz... rozwiązanie jest raczej dobre, mam tylko wątpliwości, co do tych danych, co z neta brałam ( źródło troche nie wiarygodne moim zdaniem)... Chyba w ten sposób powinno być to zrobione

2009-12-28T02:08:22+01:00
W butli gazowej z propan-butanem jest 12 m³ skroplonego gazu. Kościół ma wymiary w przybliżeniu 20m-10m-10m, temperatura powietrza wynosi -5 stopni celsjusza. O ile stopni wzrośnie temperatura powietrza jeśli zużyto całą butlę na ogrzanie wnętrza kościoła. Dodatkowo zauważ że straty ciepła przez nieszczelne ściany i sufit wynoszą 5%.

V=20*10*10= 2000m³

1000m³ -- 10m³
x -- 12m³

x=(1000*12) / 10
x= 1200m³

1200m³ -- 20°
2000m³-- x

x= (2000*20) / 1200
x= 33,3°
-5 stopni + 33 stopnie = 27 stopni

33° -- 100%
x -- 5%
x= [(5/100)*33] / 100%
x= 1,65°

27° - 1, 65° = 25,35°